Spesialtilpasset søk som kun finner artikler og innlegg fra Norges største og mest populære finans og økonomi blogger.

fredag 17. juni 2011

Amerikanerne rusher til McDonald's

"Da finanskrisen festet stålgrepet i 2008 økte McDonald's salget med 8,2 prosent på én måned."

Du kan lese artikkelen her

Ønsker du å hedge mot nye nedgangstider kan det være smart å velge selskaper som McDonald's, Wal-Mart, Johnson & Johnson og Procter & Gamble.

Wal-Mart og McDonald’s er billigkjeder som folk flest tyr til når budsjettet strammer seg til. Hvem kan motstå en Cheeseburger til 10 kroner?
Johnson & Johnson og Procter & Gamble er selskapene bak Gilette, Natusan, Oral-B, Pampers og mange flere. I tøffe tider er det stort sett ikke barberhøvelen, såpen, tannhygienen og bleiene til minsten som blir utelatt fra budsjettet. Det er heller de litt større og mindre nødvendige tingene som kuttes først.

Alle fire selskapene er verdt å se nærmere på om du ønsker å hedge mot dårlige tider. De er også kjente og kjære selskaper for en langsiktig utbytteinvestor.

Don't judge each day by the harvest you reap but by the seeds that you plant.
Robert Louis Stevenson





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar