Spesialtilpasset søk som kun finner artikler og innlegg fra Norges største og mest populære finans og økonomi blogger.

mandag 29. november 2010

Seadrill dagen før den store dagen!

Jeg ser at flere av leserne av bloggen ønsker mer informasjon om SDRL. Noe som er forståelig da SDRL er notert i Norge og veldig populær blant nordmenn. Det at selskapet blir styrt av vår kjære norske flyktning John Fredriksen, kan også ha noe med populariteten å gjøre.

I morgen blir tallene for Q3 offentliggjort og jeg vil følge opp med en analyse av Seadrill i løpet av dagene etter at jeg har fått gått igjennom Q3 rapporten.

Her kommer litt om hvilke forventninger jeg har til Q3 presentasjonen.

Jeg forventer en økt EBITDA på ca $570 millioner og en EPS på ca $0.9. Bakgrunnen for dette er bla. bidrag fra Gemini, Orion og Scorpion riggene har vært aktive hele Q3. Omsetningen tror jeg havner på i overkant av $1 milliard. CF (Kontantstrømmen) fra driften tror jeg ender på ca $480millioner.

Jeg forventer at utbytte vil øke med 4 cent fra sist utbytte i Q2 til. $ 0,65. Noe større utbytte enn dette vil overraske meg pga alle de store investeringene SDRL har gjort i det siste.

På bakgrunn av tidligere uttalelser og investeringene gjort i det siste. Vil jeg forvente at Seadrill er svært positive til markedet fremover og gjerne kommer med videre forventninger for 2011.




I look to the future because that's where I'm going to spend the rest of my life.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar