Spesialtilpasset søk som kun finner artikler og innlegg fra Norges største og mest populære finans og økonomi blogger.

søndag 1. mai 2011

"Dr. Doom" anbefaler utbytteaksjer

I rapporten anbefaler "Dr. Doom" også å investere i typiske utbytte-aksjer.

- Jeg legger alltid vekt på å se etter selskaper som betaler stort utbytte fordi flere studier har indikert at på veldig lang sikt har selskaper som betaler høy dividende tendert til å gjøre det bedre enn aksjer som ikke betaler utbytte, skriver han videre.

- Mitt mål er å eie kontantstrøm-genererende investeringer, som tillater meg å dra fordel av markedsnedganger med kontantstrømmen fra utbyttebetalingene hvert kvartal.

Investerer i Oslo Børs
Faber ramser opp en rekke av sine aksjeplasseringer og avslører også en forkjærlighet for Oslo Børs. Men det er derimot ikke aksjene på den norske børsen Faber er interessert i, men selve børsen - Oslo Børs VPS Holding-aksjen i OTC-markedet.

- I Europa har jeg økt min posisjon i Oslo Børs. Når jeg sammenligner selskapets prospekt og verdisetting (P/E: 12, utbyttebetalinger: 9%) med verdivurderingen av asiatiske børser, ser jeg noe relativ verdi, skriver han i månedsrapporten.

Les hele artikkelen på dagens næringsliv.


Et selskap er bare verdt det det over tid kan betale i utbytte.
Graham & Dodd





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar