Spesialtilpasset søk som kun finner artikler og innlegg fra Norges største og mest populære finans og økonomi blogger.

onsdag 29. desember 2010

En utbytteinvestors beste venn!

Er du en aktiv utbytteinvestor er dette en liste du ikke vil være foruten. Dette er selve bakgrunnen for flere av mine egne investeringer.  Listen heter The US dividend champions og består av selve kremen av amerikanske utbytteselskap. Listen ble opprinelig laget for å vise selskapene som hadde økt utbytte hvert år i minst 25 år på rad. Nå etter flere år med forbedringer så omfatter listen langt mer enn dette. Med bakgrunn i denne listen er det utrolig lett for en hver person å velge noen av de beste utbytteselskapene i hvilken sektor du måtte ønske. Selvfølgelig bør du også gjøre din egne undersøkelser og bli kjent med selskapet. Men listen hjelper deg å luke vekk alle selskapene som ikke er verdige din portefølje og derfor også sparer deg for en hel masse tid. Når jeg leter etter nye utbytteselskap ser jeg først gjennom listen og velger meg ut de 1-5 beste selskapene jeg kan tenke meg å investere i. Så gjør jeg en grundigere undersøkelse av hvert selskap og velger som regel ett av selskapene eller ingen.

Listen kan du laste ned her.
The US dividend Champions list!



My satisfaction always came from beating the market, solving the puzzle. The money was the reward, but it was not the main reason I loved the market. The stock market is the greatest, most complex puzzle ever invented – and it pays the biggest jackpot….it was never the money that drove me. It was the game, solving the puzzle, beating the market that had confused and confounded the greatest minds in history. For me, that passion, the juice, the exhilaration was in beating the game, a game that was a living dynamic riddle, a conundrum to everyone who speculated on Wall Street.
Jesse L. Livermore 




Bli nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar