Spesialtilpasset søk som kun finner artikler og innlegg fra Norges største og mest populære finans og økonomi blogger.

torsdag 24. februar 2011

Retningslinjer

Dette er en liste med retningslinjer jeg skal forholde meg til når jeg investerer. Disse skal hjelpe meg til å holde meg til strategien min og å unngå feil.

01. Gearing (lån) skal ikke overstige mer enn 40% av totalkapital.
02. Rente fra gjeld skal ikke overstige 40% av årlig utbytte.
03. Porteføljen skal ikke overstige 42 selskaper.
04. Aksjer som ikke betaler utbytte skal ikke overstige 10% av porteføljen.
05. Om en aksje ikke betaler utbytte i løpet av 12 måneder skal den revurderes.
06. Jeg skal ikke kjøpe aksjer med høyere P/E enn 20.
07. Dersom en aksje i porteføljen kutter utbytte skal den revurderes.
08. Jeg skal ikke kjøpe selskaper med konkursfare.
09. Ikke kjøp eller selg for under kr 10,000,-

I mitt neste innlegg vil jeg ta for meg målene med investeringen.
Les også gjerne: Motivasjonen bak utbytteinvestering.


Every once in a while, the market does something so stupid it takes your breath away.
Jim Cramer





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar