For de som har eller vurderer å investere i Frontline, Frontline 2012 eller andre Fredriksen-selskap, er dette en nyttig artikkel å lese. Det kommer ikke frem noen ny informasjon i artikkelen, men den gir et greit overblikk over hva som er på gang.
…“It’s very ugly,” says Trøim, predicting that
virtually every ship built between 1990 and 2005 will be scrapped in the next
five years and shippers will balk at taking delivery on ones they ordered at
$150 million when they’re now worth $80 million…
...While the old ships require $30,000 per day to
break even—uneconomical given the current $20,000 rates—the new ships can
operate for between $4,000 and $10,000. Enough to turn an operating profit and
handle the debt. “It’s a strange thing,” says Fredriksen. “If you build today
you have the lowest capital cost and the lowest operating cost.”...
People often comment on how quickly I operate, but the reason I can move quickly is that I’ve done the background work first, which no one usually sees. I prepare myself thoroughly, and then when it is time to move ahead, I am ready to sprint.
Donald Trump
Ja rent personlig er jeg ikke særlig bra på å regne på selskaper. Hva selskap er verdt kan man jo ganske enkelt se ut fra antall aksjer, men å regne seg frem til hva den enkelte aksje vil generere i året/åra som kommer. Ja det er vesentlig vanskeligere. Derfor hiver jeg pengene mine etter J.Fredriksen, og det har jeg ikke angret en dag på.
SvarSlett