Spesialtilpasset søk som kun finner artikler og innlegg fra Norges største og mest populære finans og økonomi blogger.

onsdag 30. juni 2010

The million dollar club!

J. Money har opprettet en klubb som heter The million dollar club. For å bli medlem må du skrive ned en realistisk plan for hvordan du skal bli dollar millionær og linke eller sende den til J. Money at http://www.budgetsaresexy.com/2008/04/my-millionaire-to-do-list/

Her er min plan for hvordan jeg skal bli dollar millionær.

Jeg ser her bort fra inflasjon og regner kun ut når det vil stå en million dollar på kontoen min.

Jeg tar utgangspunkt i verdiene i min aksjeportefølje pr.dags dato og regner med at verdiene vil øke med 8,5% pr.år de neste årene. Jeg regner også med at jeg vil spare kr 10,000,- pr.måned i snitt.

Dersom jeg klarer å få en avkastning på 8,5% i snitt pr.år og å spare 10,000 pr.måned vil jeg ha kr 6,533,685,- om 15 år som med dagens kurs tilsvarer at jeg da er en dollar millionær.

Nå er ikke akkurat dette noe jeg vil gå over lik for men det kan bli morro å se tilbake på denne planen om 15 år og se om jeg klarte det eller ikke.


Det jeg nå lurer på er hvordan er din plan for å bli dollar millionær?


If I set for myself a task, be it so trifling, I shall see it through. How else shall I have confidence in myself to do important things?
George Clason

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar