Spesialtilpasset søk som kun finner artikler og innlegg fra Norges største og mest populære finans og økonomi blogger.

tirsdag 24. mai 2011

En fantastisk restrukturering!

GOGL la frem tall på Mandag som var som forventet med unntak av ekstra nedbetaling av lån.

Fremtiden for GOGL blir veldig spennende og jeg hadde håpet de ville kutte utbytte mer enn hva de gjorde.

Les DN: En fantastisk restrukturering

I dag var det også den kjente Nor-Shipping-messen. Cecilie Fredriksen holdt foredrag og ut fra det lille jeg fikk se i media av henne, fikk jeg et betydelig mer positivt inntrykk, enn hva jeg har hatt før. Jeg har ikke hatt noe negativt inntrykk fra før av heller, men jeg har vært litt skeptisk, men intrykket ble veldig styrket i dag. Fra mitt synspunkt fremstår hun som en jordnær og ydmyk person, i positiv forstand. Jeg tror og håper hun kan overraske positivt i fremtiden.

Hovedpunktene jeg fikk ut av intervjuene med Tor Olav Trøim og Cecilie Fredriksen er følgende:
Tank (FRO) sterkt negativt.
Tørrbulk (GOGL) svakt negativt.
LNG (GOL) sterkt positiv.
Rigg (SDRL) sterkt positivt og stort fokus.

Både Cecilie og Tor Olav gjorde det også klart at de ikke har noen planer om å selge seg ut av Marine Harvest.

Videre gleder jeg meg veldig til Q1 presentasjonen av GOL neste Tirsdag.

Les følgende DN artikler:
Heller en rakett enn månelanding
Slik skal de endre shippingbransjen
Fredriksen og Trøim brukte tabbekvote på luksusyatch
Det blir tungt

"Driver man meieri og selger en liter melk for 20 kroner den ene dagen og prisen faller til null den neste havner man i en vanskelig situasjon."
- Tor Olav Trøim





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar